14 března, 2014

Nejen o kostýmech a blížícím se jaru

Krásné počasí nás konečně vyhnalo ven, takže jsem ani u počítače příliš neotálela a užívala si každé chvilky na čerstvém vzduchu. Dnes tedy taková malá rekapitulace minulého týdne. 

V neděli jsme byli s Márou na maškarním. Kostým jsem vyráběla dva večery před tím. Pán si přál jít za rytíře, takže jsem projela pár obrázků na netu a pak podle jeho trička načrtla jakýsi kostým, který jsem následně realizovala. Potom jsem mu k tomu došila i meč a protože byl jak zimnice, že rytíři mají helmy (a v té na kolo jsem s ním jít nechtěla), dala jsem se i do šití helmo-čepice. Takhle to celé dopadlo. Je mu to trošku větší, což byl záměr, aby to chvíli vydrželo. Ale byl spokojený, doma pořád zabíjel draky a na maškarním si to moc užil.

První fotku jsme fotili ráno, kdy jsem mu předala rytířský oblek. Byl nadšený a spolu jsme šli tvořit meč. Pořád chtěl tu helmu, takže dostal helmu na kolo a já večer ještě rychle zasedla ke stroji a čapku ušila. Meč je tady trošku pokřivený, což jsem později dohnala tak, že jsem ho ještě přicpala dutým vláknem.




Tady je čepice. Použila jsem na ni střih podle Mariny, který jsem mírně upravila, aby se to více podobalo helmě.


A zde už rytíř v plné zbroji, sice lehce mázlý, ale je to jediná fotka, kde ho mám celého i s mečem v ruce. Sebou jsme měli i koníka, ale toho provětral jen v šatně.


Ještě jedna momentka z tanečků. :-)


Tak to byla neděle. 

V úterý jsme prvně opékali buřtíky. Taky už se konečně zase hrabu v hlíně, různě přistřihávám stromečky a s napětím a radostí sleduji, jak se zahrada pomalu probouzí. Psi mi začali rozrývat záhonek s jahodami. Proto jsem se  rozhodla, že si kolem zbuduji malý plůtek z proutí. Inspirovala jsem se od mamky, která podobný plůtek realizovala u naší babičky.
Podařil se mi vyštrachat fotku z loňského jara :-) Škoda jen,že nedokážu přenést tu celkovou atmosféru do naší zahrady, která je zatím více holou plání.


O víkendové procházce jsem si vybrala jedno místo, kde ideální proutky nastříhat,takže jsme se na ně v týdnu vypravili.  Potom jsme se zastavili na kafíčko u dědy a babičky.  S dědou jsme se šli podívat na koníky a nakonec z toho byla delší procházka, během které jsme dokonce hledali kešku, která je nedaleko uložena. O geocachingu jsme se totiž o víkendu bavili s mým strýčkem a děda nás poslouchal. Proto, když jsme se přiblížili k místům, kde se keš nachází, děda na ni vzpomněl. Takže došlo k našemu prvnímu hledání a také úspěšnému nalezení.



 Děda si užívá pravnoučka a vypráví mu, jak tu jako malý kluk běhal po lese a s bráchou si vyráběli oštěpy.. a že teda jeden musí spolu taky vyrobit.



Cílem procházky se nakonec stal rybník pod vesnicí. Byl tu klid a také krásný výhled na místní zámek.



ještě pár snímků z přírody...



Tak a ještě zpět k šití. Jedna známá mě poprosila, abych ji ušila kostým čertíka pro jejího synka. Dodala si materiál a paruku. Takže na mě bylo jen vyrobit vestičku a růžky, které jsem pak přišila k paruce.


Přeji pěkný den a děkuji za návštěvu :-)

Žádné komentáře: